PRAKTIKOPSLAG: DIGITAL MARKEDSFØRING OG KOMMUNIKATION

MUSIKELSKENDE PRAKTIKANT TIL DIGITAL MARKEDSFØRING OG KOMMUNIKATION

Vil du lære at sætte oplevelserne i gang allerede før koncertens første tone?

På Gimle, Roskildes regionale spillested, arbejder vi hver dag for, at vores gæster får musik- og kulturoplevelser, der sidder i kroppen længe efter koncerten eller showet. Og selvom det meste sker, når gæsterne er kommet ind ad døren, så sparker vi stemningen i gang med ord, historier, billeder og video, allerede inden billetten er købt. Det arbejde kan du som praktikant nu blive en del af.

Vi søger en praktikant med lyst til at arbejde i et kulturelt knudepunkt i et ungt, socialt og afslappet miljø. Du er enten under uddannelse eller har erfaring inden for markedsføring, kommunikation, kulturformidling, musikbranchen, music management, performance-design, PR eller lignende. Det er ikke et must, at du har erfaring fra musikbranchen, men det er et must, at du har lyst til at bidrage til billetsalget gennem digital markedsføring. 

Vi forventer at du:

  • Er stærk i skriftlig kommunikation, da tekstproduktion og -redigering udgør en betydelig del af arbejdet. 
  • Er kreativ og har interesse i at producere indhold til vores Instagram, TikTok og Facebook sider.
  • Er selvstændig, struktureret og har et godt overblik.
  • Interesserer dig for sociale medier og har en fornemmelse for hvad der trender.

Til gengæld kan vi give dig:

  • Faglig udvikling og plads til at afprøve dine egne ideer.
  • En arbejdsplads med højt til loftet, hvor der ikke er langt fra idé til handling.
  • Erfaring i en del af musikbranchen, hvor gæsterne kommer både for at lytte, blive underholdt og feste.
  • Mulighed for at planlægge og udføre egne projekter og kampagner, som kan binde praktikforløbet sammen med din uddannelse.
  • Mulighed for at blive en del af et fedt frivilligfællesskab.
  • Indblik i driften af et regionalt spillested.

Hvornår

Praktikpladsen er ledig i efterårssemesteret 2024. Vi er fleksible ift. startdato, praktikopholdets længde og det ugentlige timetal afhængigt af, hvilken uddannelse du kommer fra. 

Praktikopholdet er ulønnet, men vi dækker dine transportudgifter i forbindelse med praktikopholdet.

Ansøgningsfrist

Tirsdag d. 9. april kl. 09.00. 

Ansøgningsproces med fokus på diversitet

På Gimle betragter vi diversitet som en styrke og forudsætning for udvikling og innovation. Vi har derfor designet ansøgningsprocessen, så den så vidt muligt ikke, ubevidst frasorterer kandidater, der ikke minder om os selv.

Du ansøger via en ansøgningsformular og vil i første omgang ikke have mulighed for at sende os et CV eller referencer. Vi screener alene din ansøgning ud fra besvarelserne. Finder vi din svar interessant, vil vi enten bede dig om yderligere oplysninger eller indkalde dig til en samtale. 

Alt det gør vi for at undgå at være påvirkede af ubevidste biases og tankemønstre, der knytter sig til køn, alder, udseende, nationalitet mv., når vi vurderer din ansøgning. Ved at alle ansøgere besvarer de samme spørgsmål, sikrer vi desuden, at vi så vidt muligt vurderer alle ansøgere ud fra de samme kriterier og ikke ud fra mavefornemmelser og personlig præference. 

Find ansøgningsformularen her.

Udtalelser fra tidligere praktikanter:

I en praktik på Gimle er der højt til loftet. Du har mulighed for at afprøve egne idéer, og ikke mindst få en masse nye kompetencer inden for PR og marketing. Det er fedt at kunne overføre skolebænken til praksis, og se hvordan kommunikation fungerer i et levende spillested som Gimle, og ikke mindst den værdi det har for kulturinstitutioner. Det er en tryg læringsbase, med rig mulighed for udvikling, og så er du altid sikret et godt selskab og god sparring med hele kontoret og alle Gimlerne.

– Maja Bojesen, PR-og marketingspraktikant i efteråret 2023

Gennem min praktik på Gimle, har jeg fået lov til at lave alle mulige forskellige opgaver inden for markedsføring, hvilket jeg ikke havde troet jeg ville få lov til. Ved siden af de faste opgaver jeg blev stillet havde jeg ellers frie hænder til, at lave det jeg synes kunne være fedt og her udfolde min kreativitet endnu mere. Helt overordnet får man bare en rigtig fed praktik hos Gimle med daglig sparring og dejligt selskab

–  Nathalie Bindzus, PR-og marketingpraktikant i foråret 2023

Gimlerne blev hurtigt som en ekstra familie for mig og det blev stedet, hvor jeg for alvor fik mulighed for, at få afprøvet alle mine skøre SoMe ideer i praksis. Jeg fik masser af god sparring fra mine kollegaer og frie rammer til at søsætte mine ideer, hvilket har givet mig blod på tanden og selvtilliden til at fortsætte min fremtidige karriere indenfor digital markedsføring!” 

– Louise Væver, PR-og marketingpraktikant i foråret 2022.

At være i praktik hos Gimle har givet mig indblik i, hvordan det er at arbejde med markedsføring, i en branche hvor tingene går stærkt. De mange forskelligartede opgaver har givet mig et sjovt og spændende praktikophold. Især har jeg fået gode værktøjer til digital markedsføring på hjemmeside og diverse sociale medier.”

– Anna Sundwell, PR-og marketingpraktikant i foråret 2020

Om Gimle

Gimle er et ungdomskulturhus og rytmisk spillested i Roskilde med ca. 10 fastansatte medarbejdere, 30 timelønnnede og ca. 100 frivillige. Vi laver mere end 300 årlige kulturarrangementer med op mod 250 forskellige bands og artister – både i og udenfor vores eget hus og ofte i samarbejde med lokalområdets øvrige aktører. Kernen i vores arbejde er koncertdrift, men omdrejningspunktet er de fællesskaber, der sikrer, at vi kan lave det hele. Vi er et frivilligdrevet græsrodshus, der altid er under forandring. 

Udover vores mange koncerter, driver vi også caféen The Raven, der har åbent 5 dage om ugen.

Kommende arrangementer