PRODUKTIONSKOORDINATOR

Produktionskoordinator søges til Gimle i Roskilde

Kan du hjælpe os med at holde styr på alle vores afviklinger på Gimle? Så er stillingen som produktionskoordinator måske noget for dig.

Som spillested og ungdomskulturhus laver vi mere end 300 årlige events med alt, hvad det indebærer af tidsplaner, tech-riders, gæstelister, backline, nightliner-logistik, bandcare og dialog med agenter og optrædende.

Det vil være godt, hvis du har erfaring fra et spillested, en festival eller lign. – gerne som frivillig. Og så er det en fordel, hvis du kun behøver at google et par af ordene ovenfor, inden du søger. Det vigtige er dog, at du er struktureret og serviceminded og motiveret af den opgave, det er at skabe sammenhæng og overskud i et tætpakket produktionsflow.

Opgaverne
Dit overordnede ansvarsområde bliver planlægning og koordinering af produktion ifm. Gimles koncerter og shows. Dvs. koncerter, comedy og lign. på vores egne to scener, arrangementer i Roskilde Kongres- og Idrætscenter, koncerter ude af huset og koncerter og events i vores café The Raven. 

Stillingen omfatter som udgangspunkt ikke produktion ifm. større events som Delta Festival, Epic Fest, Handi Festival og Byparkskoncerter. Hvis du bliver tilknyttet dem, laves der en særskilt aftale herom.

Opgaverne består bl.a. i:

  • Oprettelse af produktionsplan
  • Dialog med artister, agenturer og samarbejdspartnere
  • Dialog med frivilligkoordinatoren om vagtplan
  • Deltagelse i ugentlige kontormøder
  • Evt. indlejning af ekstraudstyr i samarbejde med Gimles tekniske chef

Du kommer til at arbejde tæt sammen med vores programchef, vores tekniske chef, vores driftsfolk og vores frivilligkoordinator og bliver i det hele taget en central person i huset og en integreret del af husets drift og hverdag.

Din profil

  • Du har gerne lidt erfaring fra et spillested, en festival eller lignende og kender til elementerne i en koncertproduktion.
  • Du må gerne være på et tidligt stadie af din karriere og se stillingen som en trædesten.
  • Du har et godt overblik, er struktureret og omgængelig.
  • Du befinder dig godt i et hus med et højt aktivitetsniveau og en stor gennemstrømning af mennesker.

Vi kan tilbyde:

  • En kulturel arbejdsplads i udvikling med musik og fællesskaber i centrum.
  • En hverdag med mange mennesker omkring dig – kollegaer, frivillige, artister, samarbejdspartnere m.fl.
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde efter nærmere aftale.
  • Adgang til Gimles mange koncerter og events.

Stillingen er som udgangspunkt på 20 timer om ugen med mulighed for ekstra timer ifm. større events og arrangementer. Lønnen fastsættes efter kvalifikationer og på brancheniveau.

Tiltrædelse snarest muligt. 

Ansøgningsfrist d. 15. oktober 2023.

Der afholdes samtaler i uge 43. 

Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt Souschef Maria Grongstad på mariag@gimle.dk

Ansøgningsproces med fokus på diversitet

På Gimle betragter vi diversitet som en styrke og forudsætning for udvikling og innovation. Vi har derfor designet ansøgningsprocessen, så den så vidt muligt ikke, ubevidst frasorterer kandidater, der ikke minder om os selv.

Du ansøger via en ansøgningsformular og vil i første omgang ikke have mulighed for at sende os et CV eller referencer. Vi screener alene din ansøgning ud fra besvarelserne. Finder vi dine svar interessante, vil vi enten bede dig om yderligere oplysninger eller indkalde dig til en samtale. 

Alt det gør vi for at undgå at være påvirkede af ubevidste biases og tankemønstre, der knytter sig til køn, alder, udseende, nationalitet mv., når vi vurderer din ansøgning. Ved at alle ansøgere besvarer de samme spørgsmål, sikrer vi desuden, at vi så vidt muligt vurderer alle ansøgere ud fra de samme kriterier og ikke ud fra mavefornemmelser og personlig præference. 

Find ansøgningsformularen her: https://forms.gle/c5u2FwY4fPYaGBkf9

Om Gimle

Gimle er et ungdomskulturhus og rytmisk spillested i Roskilde med ca. 10 fastansatte medarbejdere, 30 timelønnnede og ca. 100 frivillige. Vi laver mere end 300 årlige kulturarrangementer med op mod 250 forskellige bands og artister – både i og udenfor vores eget hus og ofte i samarbejde med lokalområdets øvrige aktører. Kernen i vores arbejde er koncertdrift, men omdrejningspunktet er de fællesskaber, der sikrer, at vi kan lave det hele. Vi er et frivilligdrevet græsrodshus, der altid er under forandring. 

Udover vores mange koncerter, driver vi også caféen The Raven, der har åbent 5 dage om ugen.

Kommende arrangementer