RETNINGSLINJER - COVID-19

Vi er glade for, at vi nu kan mødes til store livemusik-oplevelser igen. Og vi glæder os til at se dig til vores arrangementer.

COVID-19-situationen betyder, at vi i en periode skal gå til koncerter og shows på en ny måde. Gimle skal efterleve myndighedernes plads- og sundhedskrav for spillesteder og kulturarrangementer. Derfor vil vi have plads til færre gæster ad gangen, og en del af vores arrangementer den kommende tid vil være siddende, mens andre er stående. Du vil altid kunne se på dine billetter, om arrangementet er med sidde- eller ståpladser.

Her på siden kan du læse om retningslinjerne.

Vi sender retningslinjerne til alle billetkøbere per mail et par dage før deres koncert. Hvis du har købt billet til andre end dig selv, så opfordrer vi dig til at dele oplysningerne med dem inden koncerten. Gimle skal efterleve myndighedernes plads- og sundhedskrav. Derfor vil vi også have plads til færre gæster ad gangen, og vi skal lukke baren senest kl. 24.

Hvad betyder det for din koncert eller dit show?

Mange koncerter og shows bliver delt i to for at få plads til alle, der har billet. Andre bliver flyttet til Roskilde Kongrescenter. Vi informerer via mail, på gimle.dk og på arrangementets Facebook-begivenheden om ændringerne. Vi arbejder hele tiden på højtryk for at informere, så snart en ændring er planlagt.

Retningslinjer COVID-19

Det er vores mål, at du kender de retningslinjer, der sikrer et så COVID-19-sikkert arrangement som muligt. Generelt gælder det, at vi beder alle gæster om at tage hensyn til øvrige koncertgæster ved at holde afstand. Samtidig beder vi alle om at hoste og nyse i ærmet. Vær også opmærksom på, at råb, pift, sang o.l. desværre ikke er tilladt.

Vi opfordrer alle vores gæster til at downloade og anvende myndighedernes app smitte|stop, der kan hentes her

Vi opfordrer også til, at I kommer i god tid, men opstår der kø, er det vigtig, at du husker at holde afstand.

Krav om fremvisning af gyldigt coronapas
Myndighederne kræver, at alle gæster fra 15 år, der deltager i kulturarrangementer, skal fremvise et gyldigt coronapas ved ankomst. Vi tjekker dit coronapas ved indgangen. For at minimere kødannelse opfordres du til at have dit coronapas samt gyldigt ID klar, før du når indgangen. Fremvisning af coronapasset kan både ske elektronisk og i papirformat.

Læs mere om reglerne for coronapas her

Krav om mundbind?
Der er ikke længere krav om mundbind og visir til vores arrangementer, men du er selvfølgelig stadig velkommen til at benytte det, hvis du ønsker det.

Besøger du vores café, The Raven, kræver vi heller ikke, at du bruger mundbind eller visir.

The Raven er åben til kl. 22.00 - dog til kl. 23.59 tors-, fre- og lørdag. 

Vi opfordrer i øvrigt til, at I så vidt muligt betaler med kort.

Når I ankommer til Gimle eller Roskilde Kongrescenter
Hvis I er flere, der gerne vil se koncerten sammen, opfordrer vi jer til at ankomme sammen. I vil så få muligheden for at sidde sammen som ét selskab.

For at minimere enhver risiko for smitte vil garderoben være lukket. Din jakke kan hænges på din stol, men lad gerne store jakker og tasker blive derhjemme.

Når I har fået scannet jeres billetter, kan I gå ind i salen på egen hånd.

Hvis I ønsker at købe drikkevarer inden koncerten, opfordrer vi til, at det sker, inden I går ind i salen. I salen vil I møde vores personale, der hjælper jer med at finde pladser med den rigtige afstand til andre selskaber. Der skal være en tom stol mellem dit selskab og næste selskab.

Selvom I kan se andre ledige pladser i salen, skal I blive på de pladser, som I bliver tildelt, hele koncerten igennem. Når I er blevet tildelt pladser, vil det desværre ikke være muligt at tilføje flere gæster til selskabet.

Under koncerten
Råb, pift, sang o.l. er desværre ikke tilladt. Vi henstiller også til, at al unødig færden begrænses. Det er tilladt at gå i baren og på toilettet under hele dit besøg på Gimle. Men det er ikke tilladt at tage ophold andre steder end i salen. Når du har købt dine drikkevarer, bedes du gå direkte tilbage til din plads – det samme gælder toiletbesøg. Personalet vil hjælpe til med at sikre, at der kun er det tilladte antal gæster ved baren og på toiletterne ad gangen.

Efter koncerten
Når koncerten eller showet er slut, vil der blive åbnet så mange døre, som muligt, så I kan holde afstand, mens salen forlades roligt. Det er vigtigt, at I bliver siddende på jeres pladser, indtil selskabet ved siden af har rejst sig, og har forladt deres pladser. På den måde kan vi sammen sikre, at der holdes den nødvendige afstand.

En tryg koncert for alle
Vi glæder os til at se jer og har forberedt os på en så COVID-19-sikker oplevelse som overhovedet muligt, hvor det skal være trygt for alle gæster, musikere og personale. Vi vil hele tiden gennemføre koncerter efter de anvisninger, vi får fra myndighederne.

Vi sørger for grundig rengøring af toiletter og andre kontaktpunkter undervejs, og der er gode muligheder for at vaske hænder og spritte af ved synlige håndspritdispensere.

Gimles frivillige er vant til at skabe en sikker koncertoplevelse for alle og er trænet i de nye retningslinjer og hygiejnestandarder i forbindelse med COVID-19. Nogle ting vil måske tage lidt længere tid, så vi håber også på jeres forståelse og tålmodighed, da det stadig er en ny virkelighed for os alle.

Vi glæder os meget til at se dig.